Delinquency after secondary school: exploring the consequences of schooling, working and dropout

Auteurs

Weerman, F. (2010).  

 PDF-versie

Abstract

In deze studie wordt gekeken naar delinquent gedrag dat gepleegd wordt na het secundair onderwijs en onderzoekt de relatie tussen diverse onderwijscarrières. Meer specifiek wordt geanalyseerd in welke mate delinquent gedrag toeneemt dan wel afneemt bij jongeren die overgaan naar het hoger onderwijs (met of zonder problemen), fulltime of halftime werkende jongeren en werkloze jongeren. De totale steekproef voor deze studie bestond uit 273 jongeren tussen 17 en 19 jaar oud, die nog in het secundair onderwijs zaten in de periode 2002- 2004, waarin ze meerdere malen bevraagd werden in het kader van een longitudinale studie van het Nederlands Instituut voor de Studie van Criminaliteit en Rechtshandhaving.

Onderzoeksfiche

Referentie

Weerman, F. (2010). Delinquency after secondary school: exploring the consequences of schooling, working and dropout. European Journal of Criminology, 7, (5), 339-355.

Taal

Engels

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel