Studie-informatiedagen (SID-in). Een evaluatieonderzoek bij laatstejaars secundair onderwijs.

Auteurs

Lancksweerdt, P., Mels, F., Thys, L., Veraghtert, H., Verbeek, J., Willems, G. & Wuyts, R. (1999).  

 PDF-versie

Abstract

Keuzes maken voor de toekomst blijkt geen eenvoudige klus voor laatstejaarsstudenten, zeker niet in onze snel veranderde maatschappij. Leerlingen kunnen het zich dus minder dan ooit veroorloven een keuze te maken op basis van oppervlakkig/stereotiepe ideeën over studierichtingen en beroepen. Om jongeren inzicht te verschaffen in het volledige opleidingsaanbod, geven PMS-medewerkers (nu omgevormd tot CLB) informatie. Daarna komt de SID-in (Studie-informatiedagen), een informatiemarkt. Deze SID-ins zijn grote bijeenkomsten waar deskundige informanten uit alle richtingen een concreter beeld van hun opleiding kunnen verschaffen. Er zijn dus heel veel verschillende standen. In dit artikel wordt een onderzoek omtrent de evaluatie van SID-ins door laatstejaars secundair onderwijs, besproken. De onderzoekers richtten zich voornamelijk tot leerlingen uit het ASO, TSO en KSO

Onderzoeksfiche

Referentie

Lancksweerdt, P., Mels, F., Thys, L., Veraghtert, H., Verbeek, J., Willems, G. & Wuyts, R. (1999). Studie-informatiedagen (SID-in). Een evaluatieonderzoek bij laatstejaars secundair onderwijs. Caleidoscoop, 11, (1), 14 – 21.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Tijdschriftartikel

ISSN

0776-474X

Trefwoorden

Informatie, overgang secundair onderwijs – hoger onderwijs, schoolkeuze, SID-in