Hoe maken Vlaamse jongeren de overgang van school naar werk?

Auteurs

Coppieters, H., Creten, H., Glorieux, I., Lancksweerdt, P., Laurijssen, I., Leysen, V., Meyer, J., Omey, E., Pustjens, H., Schatteman, T., Van Damme, J., Van De Velde, V., Van Trier, W., Verhaest, D. & Verhofstadt, E. (2002)

 PDF-versie

Abstract

Om meer inzicht te verkrijgen in de overgang school naar werk nam de Afdeling Beleidscoördinatie van de
Administratie Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap enkele jaren geleden het initiatief om de lacune te
vullen. Ze liet nagaan hoe men best in kaart brengt op welke manier afgestudeerden de overgang naar de
arbeidsmarkt maken en hoe ze hun eerste stappen in het beroepsleven zetten.

Onderzoeksfiche

Referentie

Coppieters, H., Creten, H., Glorieux, I., Lancksweerdt, P., Laurijssen, I., Leysen, V., Meyer, J., Omey, E., Pustjens, H., Schatteman, T., Van Damme, J., Van De Velde, V., Van Trier, W., Verhaest, D. & Verhofstadt, E. (2002). Hoe maken Vlaamse jongeren de overgang van school naar werk? Onuitgegeven onderzoeksrapport, SONAR, Steunpunt WAV.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Onderzoeksrapport

Trefwoorden

Arbeidsmarkt, beroepsloopbaan, eerste job, jongeren, onderwijscarrière