Meisjes & Informatica: (G)een goede combinatie?
Auteurs
Goffin, I., Van Haegendoren, M. (2004).

Abstract
Uit cijfergegevens van het departement onderwijs blijkt dat meisjes en informatie geen evidente combinatie is. De ondervertegenwoordiging start in het secundair onderwijs en zet zich consequent verder in het hoger onderwijs tot in de informaticasector. Dit rapport bevat een kwalitatief onderzoek waarbij literatuurinzichten omtrent meisjes en informatica worden getoetst aan de hand van diepte-interviews en focusgroepen met leerlingen, leerkrachten, studenten en docenten informatica en informatici zelf.
Referentie
Goffin, I., Van Haegendoren, M. (2004). Meisjes & informatica: (g)een goede combinatie? Leuven: Sein.
Taal
Nederlands
Publicatievorm
Onderzoeksrapport
ISBN
907526254
Trefwoorden
Gender, hoger onderwijs, ICT, jobperceptie, (non-cognitieve) waarden en vaardigheden, secundair onderwijs, schoolloopbanen