Meisjes & Informatica: (G)een goede combinatie?

Auteurs

Goffin, I., Van Haegendoren, M. (2004).  

 PDF-versie

Abstract

Uit cijfergegevens van het departement onderwijs blijkt dat meisjes en informatie geen evidente combinatie is. De ondervertegenwoordiging start in het secundair onderwijs en zet zich consequent verder in het hoger onderwijs tot in de informaticasector. Dit rapport bevat een kwalitatief onderzoek waarbij literatuurinzichten omtrent meisjes en informatica worden getoetst aan de hand van diepte-interviews en focusgroepen met leerlingen, leerkrachten, studenten en docenten informatica en informatici zelf.

Onderzoeksfiche

Referentie

Goffin, I., Van Haegendoren, M. (2004). Meisjes & informatica: (g)een goede combinatie? Leuven: Sein.

Taal

Nederlands

 

Publicatievorm

Onderzoeksrapport

ISBN

907526254

Trefwoorden

Gender, hoger onderwijs, ICT, jobperceptie, (non-cognitieve) waarden en vaardigheden, secundair onderwijs, schoolloopbanen