Hoe voelt het om een pleegkind te zijn?: Een kwalitatief onderzoek naar de beleving van pleegkinderen in perspectiefbiedende pleegzorg. Auteurs Van Hove, L., Van Holen, F., Clé, A., Gypen, L., & Vanderfaeillie, J. (2022) PDF-versie Abstract Dit kwalitatieve...
Impact of the COVID-19 pandemic on young adults experiencing dual family life after high-conflict divorce Auteurs Pasteels, I. (2022) PDF-versie Abstract Objective: This paper describes the impact of the COVID-19 pandemic on the family lives of young adults...
Children’s resilience during Covid‐19 confinement. A child’s perspective–Which general and media coping strategies are useful? Auteurs Cauberghe, V., De Jans, S., Hudders, L., & Van Wesenbeeck, I. (2022). PDF-versie Abstract Deze studie onderzocht hoe...
Family technoference: Exploring parent mobile device distraction from children’s perspectives. Auteurs Meeus, A., Coenen, L., Eggermont, S., & Beullens, K. (2021). PDF-versie Abstract Het doel van dit onderzoek is om te begrijpen hoe de perceptie van...
How do foster children placed in long-term family foster care experience school? Auteurs Van Holen, F., Van Hove, L., Clé, A., Verheyden, C., & Vanderfaeillie, J. (2021) PDF-versie Abstract Achtergrond: Pleegkinderen ondervinden vaak schoolproblemen en...