EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

Social inequality in attitudes and behavior. The implications of the Flemish tracking system for equity.

Social inequality in attitudes and behavior. The implications of the Flemish tracking system for equity. Auteurs Demanet, Jannick, Van den Broeck, L., & Van Houtte, M. (2018).  PDF-versie Abstract Het doel van deze studie is om de relatie tussen SES op het...

Youth Unemployment and Mental Health: The Mediating Role of Embodiment.

Youth Unemployment and Mental Health: The Mediating Role of Embodiment. Auteurs Huegaerts, K., B. Spruyt, C. Vanroelen (2018).   PDF-versie Abstract Deze studie onderzoekt de relatie tussen verschillende vormen van kapitaal en mentaal welzijn bij werkloze...

SES en spijbelgedrag : de school doet ertoe! De invloed van SES(context) op spijbelgedrag.

SES en spijbelgedrag : de school doet ertoe! De invloed van SES(context) op spijbelgedrag. Auteurs Van Eycken, L. (2018).  PDF-versie Abstract Spijbelgedrag is in bijna elke school aanwezig. Het aantal spijbelaars blijft al jaren stabiel of kent zelfseen lichte...

De-marginalizing youngsters in public space: critical youth workers and local municipalities in the struggle over public space in Belgium.

De-marginalizing youngsters in public space: critical youth workers and local municipalities in the struggle over public space in Belgium. Auteurs Moris, M., & Loopmans, M. (2018).  PDF-versie Abstract Jongeren uit lagere inkomensgroepen of met een allochtone...

Multicultural teaching in Flemish secondary schools: The role of ethnic school composition, track, and teachers’ ethnic prejudice.

Multicultural teaching in Flemish secondary schools: The role of ethnic school composition, track, and teachers’ ethnic prejudice. Auteurs Boonen, J. (2015)  PDF-versie Abstract In this study, we investigate the association between a school’s ethnic composition,...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer