Everyone has their own qualities”: tracking and academic self-appraisal in Flemish secondary education. Auteurs Van Praag, L., Demanet, J., Stevens, P., & Van Houtte, M. (2017). PDF-versie Abstract Nederlands Je onderwijsrichting op de middelbare school...
How humor makes or breaks student-teacher relationships : a classroom ethnography in Belgium. Auteurs Van Praag, L., Stevens, P., & Van Houtte, M. (2017). PDF-versie Abstract Nederland In deze studie wordt humor in de klas onderzocht, met name in de...
Structural assimilation in young first-, second- and third-generation migrants in Flanders. Auteurs Verhaeghe, Floor, Bradt, L., Van Houtte, M., & Derluyn, I. (2017). PDF-versie Abstract Assimilatietheorie gaat er vanuit dat de verschillen tussen migranten...
Cartografie en analyse van het onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers en OKAN-leerlingen. Het onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers en OKAN-leerlingen in kaart brengen en kritisch analyseren. Auteurs Van Avermaet, P., Derluyn, I., De Maeyer, S.,...
Teachers’ Understanding of Multicultural Education and the Correlates of Multicultural Content Integration in Flanders Auteurs Agirdag, O., Merry, M. S., & Houtte, M. V. (2016). PDF-versie Abstract Het meeste onderzoek over multicultureel onderwijs blijft...