The attitude–achievement paradox in Belgium An examination of school attitudes of ethnic minority students. Auteurs D’hondt, F., Praag, L. V., Houtte, M. V., & Stevens, P. A. (2016). PDF-versie Abstract In België, hebben studenten van Turkse en...
Ethnic composition of the primary school and educational choice: Does the culture of teacher expectations matter? Auteurs Thys, S., & Van Houtte, M. (2016). PDF-versie Abstract De auteurs onderzoeken of de verwachtingen van leerkrachten op het school-niveau...
Track Position, Futility Culture, and Involvement With Paid Work: Investigating the Correlates of Lower-Track Students’ Involvement with Part-Time Employment in Flanders. Auteurs Van Houtte, M., & Stevens, P. A. J. (2016). PDF-versie Abstract Deze studie...
Het academische en arbeidsmarktgerichte toekomstperspectief van jongeren met ene Turkse en Marokkaanse migratieachtergrond in Gent en Antwerpen Auteurs Kemper, R., Van der Eecken, A., Derluyn, I., Bradt, L. (2015). PDF-versie Abstract Dit onderzoek gaat in op...
Gender Differences in Delinquency and Situational Action Theory: A Partial Test Auteurs Weerman, F. M., Bernasco, W., Bruinsma, G. J. N., & Pauwels, J. R. (2015). PDF-versie Abstract Deze paper onderzoekt in welke mate een recente theorie in criminologie,...