EN

  • Cijfers
  • Kennisbank
  • JOP-Publicaties
  • Over het JOP
  • Contact

Health promotion in socially vulnerable youth : sports as a powerful vehicle?

Health promotion in socially vulnerable youth : sports as a powerful vehicle? Auteurs Van der Veken, K., Willems, S., & Lauwerier, E. (2021).  PDF-versie Abstract De buurtsport is de afgelopen decennia opgekomen en gebruikt sport als hefboom om de...

Entangled identities and acculturation: Comparing majority and minority adolescents’ multiple identity profiles in Belgium.

Entangled identities and acculturation: Comparing majority and minority adolescents’ multiple identity profiles in Belgium. Auteurs Maene, C., Van Rossem, R., & Stevens, P. (2021).  PDF-versie Abstract Deze studie gaat in op recente kritiek op Berry’s...

The forgotten role of teachers in students’ educational aspirations. School composition effects and the buffering capacity of teachers’ expectations culture.

The forgotten role of teachers in students’ educational aspirations. School composition effects and the buffering capacity of teachers’ expectations culture. Auteurs Van den Broeck, L., Demanet, J., & Van Houtte, M. (2020).  PDF-versie Abstract Onderzoek naar...

STEM-aspiraties en studiekeuze in het secundair onderwijs in Vlaanderen: de intersectie van gender en etniciteit.

STEM-aspiraties en studiekeuze in het secundair onderwijs in Vlaanderen: de intersectie van gender en etniciteit. Auteurs Van Praag, L., Mickelson, R. A., Stevens, P. A., & Van Houtte, M. (2021).  PDF-versie Abstract Dit artikel exploreert waarom de...

Effecten en uitkomsten van het Erasmus+ Youth in Action Programma. Het perspectief van projectparticipanten en projectbegeleiders.

Effecten en uitkomsten van het Erasmus+ Youth in Action Programma. Het perspectief van projectparticipanten en projectbegeleiders. Auteurs Stevens, F. & Desnerck, G. (2021).  PDF-versie Abstract Erasmus+: Youth in Action is een programma van de Europese Unie...
« Older Entries
Next Entries »
Disclaimer