Do Attitudes toward School Influence the Underachievement of Turkish and Moroccan Minority Students in Flanders? The Attitude-Achievement Paradox Revisited. Auteurs D’hondt, F., L., Van Praag, P., Stevens & M. Van Houtte (2015) PDF-versie Abstract Wat Dit...
The transition to preschool: a problem or an opportunity for children? A sociological perspective in the context of a “split system”. Auteurs Amerijckx, G., & Humblet, P. (2015). PDF-versie Abstract Het onderwijssysteem steunt op de veronderstelling dat...
Gender en etnische diversiteit op school: een kwantitatief onderzoek naar genderverschillen in de relatie tussen etnische diversiteit en interetnische vriendschap. Auteurs Thys, S. (2015). PDF-versie Abstract Vooralsnog focust onderzoek over interetnische...
Differences in study motivation within and between genders: an examination by gender typicality among early adolescents. Auteurs Vantieghem, W. & Van Houtte, M. (2015). PDF-versie Abstract Ondanks het onderpresteren van jongens op school, is er in academisch...
Are Girls more Resilient to Gender-Conformity Pressure? The Association Between Gender-Conformity Pressure and Academic Self-Efficacy. Auteurs Vantieghem, W., & Van Houtte, M. (2015). PDF-versie Abstract In het licht van de betere onderwijsprestaties van...