Developmental Trajectories of (Cyber)Bullying Perpetration and Social Intelligence During Early Adolescence. Auteurs Pabian, S., & Vandebosch, H. (2016). PDF-versie Abstract Het doel van de huidige studie is om pesten en sociale intelligentie (SI), een...
Popularity Through Online Harm. Auteurs Wegge, D., Vandebosch, H., Eggermont, S., & Pabian, S. (2016). PDF-versie Abstract De huidige studie onderzoekt de wederzijdse associaties tussen cyberpesten en de sociale status vanjonge adolescenten. Hiertoe is een...
Verschillende wegen naar ‘Leren en Werken’: een exploratief kwalitatief Onderzoek. Auteurs De Boeck, A., Van Droogenbroeck, F., & De Coninck, E. (2015). PDF-versie Abstract In Vlaanderen kunnen jongeren vanaf 15 jaar overstappen van het voltijds onderwijs...
Entangled identities and acculturation: Comparing majority and minority adolescents’ multiple identity profiles in Belgium. Auteurs Maene, C., Van Rossem, R., & Stevens, P. (2021). PDF-versie Abstract Deze studie gaat in op recente kritiek op Berry’s...
Grade retention and academic self‐concept: A multilevel analysis of the effects of schools’ retention composition. Auteurs Van Canegem, T., Van Houtte, M., & Demanet, J. (2021). PDF-versie Abstract Eerdere studies over de impact van zittenblijven op...