Engendering Culture: The Relationship of Gender Identity and Pressure for Gender Conformity with Adolescents’ Interests in the Arts and Literature. Auteurs Lagaert, S., Van Houtte, M., & Roose, H. (2017). PDF-versie Abstract Onderzoek geeft aan dat vrouwen...
How school teams perceive and handle multilingualism : the impact of a school’s pupil composition. Auteurs Strobbe, L., Van Der Wildt, A., Van Avermaet, P., Van Gorp, K., Van den Branden, K., & Van Houtte, M. (2017). PDF-versie Abstract Nederlands In...
Gender differences in context : the impact of track position on study involvement in Flemish secondary education. Auteurs Van Houtte, M. (2017). PDF-versie Abstract Nederlands In deze studie staan genderverschillen in onderwijs centraal. Het is gekend dat...
Veilige hechting met ouders, leerkrachten en school, sociale cohesie op school en etnische vooroordelen bij Vlaamse jongeren. Auteurs Vervaet, R., Van Houtte, M., Stevens, P.A.J. (2017). PDF-versie Abstract Als gevolg van de wereldwijde migratieprocessen, zijn...
Structural assimilation in young first-, second- and third-generation migrants in Flanders. Auteurs Verhaeghe, Floor, Bradt, L., Van Houtte, M., & Derluyn, I. (2017). PDF-versie Abstract Assimilatietheorie gaat er vanuit dat de verschillen tussen migranten...