What is it worth? An empirical investigation into attitudes towards education amongst youngsters following secondary education in Flanders. Auteurs Spruyt, B., K. De Keere, G. Keppens, L. Roggemans, F. Van Droogenbroeck (2014) PDF-versie Abstract Wat In dit...
Naar kwaliteitsscholen voor iedereen? Analyse van de resultaten van het Pisa 2012-onderzoek in Vlaanderen en in de Federatie Wallonië-Brussel. Auteurs Danhier, J., Jacobs, D., Devleeshouwer, P., Martin, E. & Alarcon, A. (2014). PDF-versie Abstract Deze...
Een tweesporenbeleid inzake kinderarmoede, VLAS-Studies 14 Auteurs Vandenbroeck, M. & Van Lancker, W. (2014). PDF-versie Abstract In deze studie worden ECEC (early childhood education and care) en kinderbijslag besproken als Vlaamse bevoegdheden die een...
Why “gender” disappeared from the gender gap: (re-)introducing gender identity theory to educational gender gap research. Auteurs Vantieghem, W., Vermeersch, H., & Van Houtte, M. (2014). PDF-versie Abstract WAT In dit artikel bekritiseren de auteurs de...